close

آخرین اخبار از تحریم های آمریکا علیه ایران


اجاره ساعتی انواع خودروهای لوکس بدون ضامن


اجاره ویلای ارزان فقط با 50 تومن


اجاره ویلا

WordPress theme App Templates

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

حریر قلم

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) ویژگی های جمعیت شناسی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) ویژگی های جمعیت شناسی مبانی نظری ویژگی های جمعیت شناسی پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی فصل دوم پایان نامه ویژگی های جمعیت شناسی
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) ویژگی های جمعیت شناسی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

( چسبیدن برخی نوشته ها در متن پایین به خاطر رعایت نیم فاصله در متن اصلی است و فایل دانلودی شما مشکلی نخواهد داشت .)

در سال های اخیر به ویژه پس از ارائه نظریه تاثیر گذار بندورا (1977) به تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر فرایند آموزش و پرورش توجه زیادی شده است. در پژوهش های تربیتی به ویژه در كشورهای رو به رشد پیوسته ارتباط معنی داری بین مفاهیم متفاوت روانی – تربیتی و زمینه اجتماعی گزارش شده است . كارشناسان آموزش و پرورش، شاخص های گوناگونی را برای تعیین وضعیت اقتصادی – اجتماعی از جمله میزان درآمد و میزان تحصیلات ، شغل والدین و مانند آن به كار می برند ( خیر به نقل از چاری ،1387 : 186). بررسی های انجام شده در ایران نشان داده اند كه میزان سواد پدر، بهترین تعیین كننده محیط فرهنگی و اجتماعی خانواده است كه می تواند مستقیم و غیر مستقیم بر توانایی های ذهنی فرزندان تاثیر بگذارد (همان منبع :187).

یافته های پژوهشی جییو (2005) از چهل و یك كشور نشان می دهد كه وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده ،ساختار فرهنگی خانواده، سطح تحصیلات پدر و مادر، در موفقیت تحصیلی افراد نقش مهمی دارند (به نقل از تومال و سلیك ، 2009: 1200).

تحقیقات پیسا(2004).نیز خاطر نشان ساخت که وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ،سطح درآمد بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر می گذارد ،به گونه ای که دانشجویان با سطح درآمد بالا خانواده در امر تحصیل موفقتر هستند (همان منبع:143). در مقابل تووار و همکارانش در پژوهش خود بیان داشتند که هیچ گونه ارتباطی بین میزان درآمد ماهیانه خانواده و موفقیت تحصیلی دانشجویان وجود ندارد (قمری و همکاران،120:1389). در كشور هلند بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان و شغل والدین (به خصوص شغل پدر) و تحصیلات والدین (به خصوص پدر) همبستگی نزدیكی وجود دارد (نوغانی ، 1386 :74).

2-5-1 پایگاه اجتماعی و پیشرفت تحصیلی

جامعه شناسان باور دارند كه قشربندی های اجتماعی و قومی مستقیما با پیشرفت تحصیلی ارتباط دارد. هایمن جامعه شناس بر این باور است كه هر طبقه اجتماعی دارای ارزش های مربوط به خود است و با توجه به این ارزش ها عمل می كنند.به طور یكه طبقه كارگر نسبت به طبقات دیگر ارزش كمتری برای آموزش و پرورش قائل است . چون باور دارند كه آموزش و پرورش عاملی جهت پیشرفت نبوده و بنابراین فرصت كمتری نسبت به طبقه متوسط جهت پیشرفت در اختیار دارند (شریفیان ،1374 : 203) .

2-5-2 موضع گیری های نظری درباره ویژگی های جمعیت شناسی

پی یر بوردیو

پی یر بوردیو از جمله متفكران برجسته جامعه شناسی آموزش و پرورش در فرانسه است (رابینسون به نقل از شارع پور ،1388 :85). به اعتقاد بوردیو ، منبع نابرابری در جامعه بیشتر ماهیت فرهنگی دارد تا اقتصادی و فاصله بین فرهنگ مدرسه و خاستگاه اقتصادی- اجتماعی كودك ، عامل مهمی در تعیین موفقیت كودك در نظام آموزشی محسوب می شود. درباره تاثیر خاستگاه اجتماعی والدین بر موفقیت تحصیلی فرزندان در كشورهای مختلف ،روندهای متفاوتی مشاهده شده است. در برخی از كشورها این تاثیر كماكان به قوت خود باقی است ، ولی در برخی دیگر، این تاثیر رو به كاهش است . می توان كاهش اثر خاستگاه خانوادگی بر عملكرد تحصیلی فرزندان را ناشی از كاهش اهمیت منابع مالی و مادی خانواده دانست. پس برای بررسی تاثیر خاستگاه خانواده بر فرزندان باید هم منابع مالی و هم به منابع فرهنگی توجه داشت. براساس فرضیه سرمایه اقتصادی ، والدین ثروتمند قادرند فرزندان خود را در مدارس بهتری ثبت نام كنند و از عهده هزینه سنگین آن برآیند ( بودن ، به نقل از همان منبع :86). بوردیو و همكاران برای اثبات تفاوت های طبقاتی در نوع جهت گیری دانشجویان نسبت به استفاده از زبان ، از گروهی از دانشجویان خواستند تا معنی كلمه ای را كه اصلا وجود خارجی نداشت را تعریف كنند .دانشجویان متعلق به پایگاه طبقاتی پایین در ضمن اقرار غیر مستقیم به جهل خود با احتیاط و ترس به تعریف آن كلمه پرداختند و در حالیكه دانشجویان متعلق به طبقات بالا با شجاعت تمام ، خیلی سریع معنای برای آن كلمه پیدا كردند (همان منبع :99).

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

+ نوشته شده در 2016-08-12ساعت 16:54: توسط مینا تلویزیون سری M سامسونگ یخچال و فریزر | | تعداد بازدید : 101