close

آخرین اخبار از تحریم های آمریکا علیه ایران


اجاره ساعتی انواع خودروهای لوکس بدون ضامن


اجاره ویلای ارزان فقط با 50 تومن


اجاره ویلا

WordPress theme App Templates

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه )

حریر قلم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه ) در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه )

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد  هوش هیجانی پیشینه ی پژوهش هوش هیجانی مبانی نظری  هوش هیجانی مظلب در مورد هوش هیجانی Chapter II Masters thesis (the literature) Emotional Intelligence
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه ) در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (که ضریب آن با EQ نشان داده می‌شود) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. به عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد سه مؤلفه­ی هیجان‌ها را به طور موفقیت­آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند (مؤلفه­ی شناختی، مؤلفه­­ی فیزیولوژیکی و مؤلفه­ی ­رفتاری). دانیل گلمن معتقد است، هوش عاطفی بالا تبیین می‌کند که چرا افرادی با ضریب هوشی (IQ) متوسط موفق­تر از کسانی هستند که نمره‌های IQ بسیار بالاتری دارند. ضریب هوشی(IQ) نمی‌تواند به خوبی از عهده توضیح سرنوشت متفاوت افرادی برآید که فرصت‌ها، شرایط تحصیلی و چشم­اندازهای مشابهی دارند. وقتی نود و پنج دانشجوی دانشگاه هاروارد را در دهه ۱۹۴۰ - یعنی دورانی که دانشجویان دانشگاه‌های شرق آمریکا را افرادی با هوشبهرهای متنوع­تر از امروز تشکیل می‌دادند- تا سنین میانسالی مورد بررسی قرار دادند، چنین دیدند که افرادی که بالاترین نمره‌های تحصیلی را داشتند از نظر میزان حقوق دریافتی، بهره‌وری و موفقیت شغلی از همدوره­ای‌های ضعیف­تر خود موفق­تر نبودند. آنان حتی از نظر میزان رضایت از زندگی شخصی یا رضایت از روابط دوستانه، خانوادگی و عشقی نیز وضعیتی برتر نداشتند. با ظهور عصر اطلاعات و ارتقای ارزش‌مندی ارتباطات انسانی و هم چنین بروز موقعیت‌های استراتژیک سازمانی، نظریه­ی هوش عاطفی رشد چشم­گیری یافته و از مباحث پرطرفدار سازمانی شده است. هوش هیجانی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه­ی گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را در برگرفته و به طور معمول به آن دسته مهارت‌های درون فردی و بین فردی اطلاق می‌گردد که فراتر از حوزه­ی مشخصی از دانش‌های پیشین، چون هوشبهر و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای است. هوش هیجانی از آخرین مباحث متخصصین در خصوص درک تمایز بین منطق و هیجان بوده و برخلاف مباحث اولیه در این جا، فکر و هیجان به عنوان موضوعاتی برای سازگاری و هوشمندی تلقی شده است. به علاوه، شبیه سایر مباحث مطرح درخصوص ماهیت انسان، هوش هیجانی نیز دستخوش دو نوع بحث و گفتگوی علمی و عوام پسند گردیده‌است (گلمن، 2000، ترجمه­ی پارسا، 1389؛ گارسیا- سانچو، سالگوئرو و فرناندز- بروکال، 2014).

اصطلاح هوش هیجانی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط دو روان‌شناس به نام‌های جان مایر و پیتر سالووی مطرح شد. آنان اظهار داشتند، کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند. دانیل گلمن صاحب نظر علوم رفتاری و نویسنده کتاب «کار کردن به وسیله هوش هیجانی» اولین کسی بود که این مفهوم را وارد عرصه سازمان نمود. گلمن هوش هیجانی را استعداد، مهارت و یا قابلیتی دانست که عمیقاً تمامی توانایی‌های فردی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد (کارتر، 2010، ترجمه­ی امیری­نیا و آقازاده، 1393).


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی ( فصل دوم پایان نامه )

+ نوشته شده در 2016-08-12ساعت 16:13: توسط مینا تلویزیون سری M سامسونگ یخچال و فریزر | | تعداد بازدید : 170